Alternate Text

دانستنی های استانبول

راهنمای جاذبه های برتر در تور استانبول

شهر استانبول جاذبه های توریستی متنوع و زیادی برای توریست ها دارد که ما نیز در این محتوا سعی به معرفی مهم ترین موارد از آن ها را داریم .

 

1 . گذراندن یک روز تاریخی در سلطان احمد در تور استانبول .

برای کسانی که علاقه مند به تاریخ هستند و می خواهند مکان های تاریخی شهر را ببینند ، ما در تور استانبول به شما توصیه می کنیم از محله سلطان احمد بازدید و دیدن کنید . این بهترین راه برای به دست آوردن بیشترین استفاده از مناظر ، صدا ها و رایحه های شهر است . سلطان احمد میزبان تقریباً همه مکان های دیدنی و توریستی در استانبول به مانند میدان سلطاننامه ، ایا سوفیا ، کاخ توپکاپی ، مسجد آبی ، مخزن باسیلکا ، موزه های باستان شناسی استانبول و موزه هنرهای ترکی و اسلامی است . در این جا نیز همه این مکان ها را می توان با قدم زدن کاوش کرد .

 

2. یک سفر دریایی در استانبول بروید .

یکی از محبوب ترین و خارق العاده ترین انواع سرگرمی در بازدید شما از استانبول است . سفر های دریایی بوسفور از شرق پل معروف گالاتا آغاز می شود و تا آنادولو کاواجی ادامه می یابد که ورودی بسفر در دریای سیاه است و باعث می شود تا چندین مکان گشت و گذار از کنار این تنگه بگذرد .

 

 

3. در اتوبوس توریستی در استانبول شهر را کاوش کنید .

این تور در استانبول راهی ارزان برای کشف و گشت و گذار در مناطق محبوب استانبول است که فقط در یک روز نمی توانستید در آن ها پیاده روی کنید و ببینید . این تور از طریق مناظر محبوب در مناطق و محله های جالب و متفاوت استانبول حرکت می کند و تفسیری مناسب از شهر به شما ارائه می دهد . اتوبوس توریستی دو طبقه دارد و واقعاً جالب به نظر می رسد .

 

4. شب عرفانی در نمایشگاه گردباد دراویش در استانبول .

نمایش یا مراسم درویشان گردباد ( " سما " به زبان ترکی ) یکی از پر بازدید ترین جاذبه های استانبول از سوی گردشگران است . دلیل این امر این است که این مراسم برای گردشگران یک اتفاق بسیار غیر معمول است و وقتی آن ها راجع به آن می شنوند ، اکثر آن ها سعی می کنند این نمایش یک ساعته را بگیرند و شاهد معجزه درویشان گرداب باشند . بهترین اجرا ها در فرهنگ سرای هوجیپاشا در سیرکچی امینونو برگزار می شود . توجه داشته باشید که از آن جا که این نمایش در بین اکثر گردشگران بسیار محبوب است ، شما باید حداقل 2 یا 3 روز قبل از نمایش بلیط های خود را خریداری کنید .

 

 

5- از موزه های جذاب در استانبول دیدن کنید .

برای کسانی که علاقه مندان به فرهنگ و هنر هستند ، موزه های استانبول بهترین میراث تاریخی شهر ، فرهنگ و هنر مدرن را ارائه می دهند . استانبول میزبان بیش از 80 موزه است و بسیاری از گالری های هنری تمام فرهنگ ، هنر و تاریخ را به نمایش می گذارند . از جمله نقاشی ، مجسمه سازی ، عکاسی و موارد دیگر . موزه های باستان شناسی استانبول ، موزه ایا سوفیا ، موزه کاخ توپکاپی ، استانبول مدرن ، موزه حمل و نقل رحیمی کوچ و موزه هنرهای ترکی و اسلامی از بهترین موزه های استانبول هستند .

 

6. تجربه و لذت بردن از غذاهای ترکیه در استانبول .

استانبول غذاهای متنوعی را در انواع رستوران های خوب و لوکس ارائه می دهد . غذا های سنتی ترکیه واقعاً ارزش بالایی دارد . مسافران ممکن است از طیف گسترده ای از کباب های ترکی ، mezes ( استارت ) و ظروف غذا که بیشتر آن ها بر پایه گوشت است انتخاب کنند . هم چنین شیرینی های ترکی مانند باقلوا و دلمه های ترکیه مشهور است . توصیه می کنیم تور های آشپزی استانبول را با کمک یک راهنما انجام دهید تا از مزه و تجربه غذا های ترکی در مناطق محبوب گردشگری در استانبول لذت ببرید .

 تور استانبول 

7. روز سرگرم کننده در پارک ها در استانبول .

استانبول پارک های عالی و متنوعی را ارائه می دهد که از انواع بسیار عالی با انواع هیجان های مختلف و سواری گرفته تا آکواریوم ها ، موزه های مضمون و موارد دیگر می باشد . پارک های تفریحی و تم نه تنها مکان هایی برای تفریح ​​، بلکه مکان های بسیار خوبی برای یادگیری و پیشرفت قوه تخیل بچه های شما هستند .

 

8. از زندگی شبانه در استانبول لذت ببرید .

سرگرمی در تور استانبول حول بسیاری از مکان های تفریحی که شهر برای ارائه دارد می چرخد . زندگی شبانه در استانبول در سال های اخیر واقعاً زنده شده است و افراد محلی همه به شما خواهند گفت که زندگی شبانه در تمام شهرها در سراسر شهر دارد که گسترش می یابد . با وجود کافه ها ، بار ها ، کلوپ های شبانه ، سالن های موسیقی و رستوران های استانبول ، می توانید به راحتی شب را به صورت خوش گذرانی از یک مکان به محل دیگر بگذرانید .

مراکز خرید استانبول

یکی از مزایای تور استانبول مراکز خرید متنوع است که تمامی سلایق افراد جامعه را تحت پوشش قرار میدهد ،از مرکز خرید های اوتلت تا مراکز لوکس و فوق گران ،مراکز خرید اوتلت میتوان به اولیویم ،212،ونیزیا ،اوپتیموم ،کاله سنتر،استارسیتی اوتلت اشاره کرد. مراکز خرید محبوب ایرانی ها در تور استانبول جواهر سنتر است که در منطقه شیشلی واقع شده و با مترو بعد از 2 ایستگاه از میدان تکسیم به آن می رسید که در آن برند های اکونومی ،خوب و گران شعبه دارند ولی در آن از برند های لوکس خبری نیست. کسانی که دنبال برند های لوکس کنار بقیه برند ها هستند میتوانند به مراکز خرید زورلو ،ایستینه پارک، وادی استانبول و کانیون دیدن نماییند و همچنین خیابان نیشانتاشی که علاوه بر فروشگاهای متنوع یکی از خیابان های زیبای شهر استانبول است و در آن پر از کافه و رستوران های متنوع  است. بازدید از مرکز خرید فروم استانبول هم خالی از لطف نیست چون در کنار آن فروشگاه بزرگ ایکیا است که در بین مردم ایران محبوب است و لوازم منزل را میتوان از آن تهیه کرد. یکی دیگر از مناطق محبوب در تور استانبول خیابان استقلال هست چون در کنار مراکز خرید متنوع شب گردی و رستوران ها ، کافه و کلاب شبانه در آن دیده می شود. خیابان استقلال از یک طرف به میدان تکسیم و از طرف دیگر به برج گالاتای که یکی از نقاط دیدنی است ختم میشود و همچنین می توانید برای خرید کیف و کفش مجلسی از خیابان عثمان بی دیدن کنید

خیابان استقلال خیابان خاطره ها

بدون شک 90% گردشگران اولین جایی که در بدو ورود به استانبول سرمیزنند خیابان استقلال است

خیابانی که حس سفر ، حس خرید ، احساس زنده بودن شهر ، حس شلوغی بی پایان ، حس دیدار با شهروند ها از کشور های مختلف ،حس سنتی و مدرنیته شهری ، حس خوب نوشیدن یک چای در کافه های این خیابان و هزاران مورد دیگر در شما زنده میکند.

هر ساعتی در شبانه روز به این خیابان سر بزنید محال است از لا به لای جمعیت رد نشوید تا بتوانید ویترین یک مغازه را ببنید در این خیابان تمامی برند های ترک و بین المللی هستند و شما احساس کمبود برندی از البسه را احساس نمیکنید ولی جدا از خرید این خیابان به شما حس خوبی میدهد با مغازه ها ، کافه ها ، رستوران ها ، ساختمان های قدیمی و جدید ، تراموا قرمز رنگ با صدای بوغ خاص خود و حتی پیاده روی بدون هیچ هدفی شما را راضی نگه می دارد.

شاید اگر بگوییم خیابان استقلال را ببنید نصف استانبول را دیدید بی راه نگفتیم.

هتل کجا خوبه ؟

برای انتخاب هتل در هیچ جای دنیا مثل استانبول حق انتخاب ندارید از هاستل های با قیمت خیلی پایین تا هتل های لوکس پنج ستاره ساحلی ، بسته به هدف و بودجه شما از سفر میتوانید با کمک آژانس بهترین تور استانبول را برای خود بسازید.

اگر اولین بار است به استانبول سفر میکنید منطقه تکسیم و عثمان بی و شیشلی گزینه های مناسبی برای رزرو هتل هستند به خاطر دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی مثل مترو ، اتوبوس ، تاکسی این مناطق به کسانی که آشنایی چندانی با استانبول ندارند توصیه میشود.

از نظر تمیزی و کیفیت هتل بهتر هست از هاستل ها استفاده نکنید و حداقل از هتل های سه ستاره به بالا استفاده کنید توجه داشته باشید که  همه مناطق استانبول امن نیستند و حتما از آژانس برای این امر مهم کمک بگیرید.

استانبول شهری پر از سر بالایی و سر پایینی هست این مورد برای خیلی از مسافران آزار دهنده است اگر با این مورد مشکل دارید در خیابان دولاپ دره هتل نگیرید چون با شیب بالایی برای رسیدن به میدان تکسیم مواجه می شوید.

هتل ها در منطقه آکسارای برای مغازه دارها که جهت خرید عمده پوشاک به استانبول سفر میکنند مناسب است و برای مسافرانی توریستی سفر میکنند مناسب نیست.

اگر به قسمت تاریخی و قدیمی استانبول علاقه مند هست در منطقه سلطان احمد هتل رزرو کنید تا به مساجد و کاخ ها و موزه های استانبول در این منطقه نزدیک باشید.

منطقه شیشلی یکی از بزرگترین مناطق شهر استانبول است اگر میخواهید سفری بی دردسر داشته باشید هتل خود را نزدیک ایستگاه مترو شیشلی و مرکز خرید جواهر رزرو کنید.

برای دسترسی آسان به مرکز انگشت نگاری کانادا هتل خود را در اطراف میدان تکیسم یا عثمان بی رزرو کنید ، مرکز انگشت نگاری کانادا در خیابان دولاپ دره جنب هتل شرایتون سیتی سنتر واقع شده است.

در آخر متذکر می شویم برای انتخاب هتل خود حتما با آژانس خود مشورت کنید و برای امنیت سفر خود از هتل هایی که طرف قرارداد آژانس های ایرانی هستند استفاده کنید.

تور استانبول که آژانس آرانا پرواز برگزار میکند دارای ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی ، بیمه مسافرتی ، گشت شهری رایگان به همراه ناهار رایگان و لیدر مجرب فارسی زبان می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید