Alternate Text

دانستنی های تفلیس


بهترین کارهایی که می توانید در تور تفلیس انجام دهید

در این محتوا ما به معرفی بهترین کارهایی که شما می توانید در تفلیس انجام دهید می پردازیم و 7 مورد از بهترین جاذبه های تفلیس را برای شما شرح می دهیم .

 

1- پیاده روی در امتداد خیابان روستاولی

خیابان روستاولی اصلی ترین خیابان تفلیس است و راه خوبی برای آشنایی با روز های با شکوه این شهر در تور تفلیس است . این خیابان با روکش درختی و شلوغ در روی خانه ها نیز برخی از زیبا ترین ساختمان های این شهر واقع شده است و از تئاتر ملی گرجستان با نمای نئو موری و ساختمان پارلمان قدیمی شروع می شود . تئاتر ملی گرجستان یکی از ساختمان های شگفت انگیز در خیابان روستاولی است .

ساختمان های بزرگ ، کافه ها ، و هتل های زیادی در تمام طول خیابان وجود دارد از جمله هتل مجلل بیلتمور هتل که در سال 2016 در یک ساختمان شیشه ای کاملا جدید افتتاح شد .

 

2- پارک ماتسمیندا

با قدم زدن در پشت ساختمان قدیمی پارلمان ، پیکره ای را که از کوه کوهستان ماتسمیندا بالا می رود ، پیدا خواهید کرد . در آن جا ، یک پارک تفریحی کمی کیت ، برج تلویزیون ، یک رستوران با قیمت مناسب و دارای غذای بسیار عالی است و پارک دایناسورها لذت ببرید و از شگفت انگیزترین منظره های کل شهر تفلیس لذت خواهید برد .

در این پارک می توانید از وسایل بازی مثل ترن هوایی ، چرخ و فلک که مشرف به شهر تفلیس هست استفاده کنید و آدرنالین خود را بالا ببرید.

 

3- تفلیس قدیم و کلیسا های آن را کشف کنید

از نظر من ، این شماره یک در بین همه جاذبه های در تفلیس است . تفلیس قدیمی بخشی کامل از شهر با کلیشه هایی است که همه ما دوست داریم : خیابان های زیبا با سنگفرش که با خانه های قدیمی با گل های رنگارنگ یا انگور ساخته شده است ، که بعضی از آن ها اخیراً نوسازی شده است ، در حالی که برخی دیگر با بنا های فرو ریخته ای روبرو هستند که واقعاً جذاب هستند . برخی از قسمت های تفلیس قدیم کاملاً بازسازی شده است اما این مکان ها کاملا مورد علاقه شما است .

تفلیس قدیمی توسط کلیساهای مختلف واقع شده است ، برخی درست در مقابل یکدیگر است  و من به شدت توصیه می کنم از بعضی از آن ها بازدید کنید ، به ویژه اگر هرگز در یک کلیسای ارتدکس نبوده اید . کلیسای جامع سیونی ، از قرن ششم ، یکی از بهترین ها است .

با افزایش تعداد توریست هایی که به تفلیس سفر می کنند ، بسیاری از گالری ها و کارگاه های هنری در سال های اخیر در این منطقه و هم چنین برخی از کافه های متنوع و با جو صمیمی دیده شده است .

 

4- پیاده روی قلعه ناریخاله

قلعه ناریخاله در بالای تپه ناریخاله قرار دارد و از بیشتر تفلیس قدیم و فراتر از آن دیده می شود . بعد از قدم زدن در شهر قدیمی ، من بسیار توصیه می کنم در آن جا قدم بزنید . این مکان نیز بسیار شیب دار است اما بسیار کوتاه نیز است . هنگامی که به آن جا رفتید ، می توانید در اطراف محوطه دیوار سرگرم شوید ، جایی که امروز کلیسای سنت توماس را پیدا خواهید کرد و از مناظر عالی از کل تفلیس ، آبانوتوبانی ( منطقه حمام گوگرد ) و باغ گیاه شناسی لذت خواهید برد .

تور تفلیس

 

5- به مجسمه مادر گرجستان در تفلیس مراجعه کنید

چند دقیقه بعد از قلعه نیز می توانید مادر جورجیا را در تور تفلیس پیدا کنید ، مجسمه زنی که یک کاسه شراب از یک طرف و شمشیر را از سوی دیگر حمل می کند ، نشان دهنده مهمان نوازی گرجستان و روح مبارز آن ها است .

قدمت این مجسمه از زمان اتحاد جماهیر شوروی است و بسیاری از شهرهای شوروی سابق نسخه خاص خود را دارند . موارد مشابه را در ایروان ، کیف ، ولگوگراد و غیره مشاهده خواهید کرد .

 

6- پل صلح و بازدید از پارک ریک تفلیس

پارک ریک ، یک پارک جدید است که در ساحل سمت چپ رودخانه مکتواری قرار دارد . اگر با کابل به پایین قلعه ناریخالا می روید ، این جا است که سفرتان را تمام می کنید . این پارک باغ های مونتاژ شده را با بتن مخلوط کرده و یک منطقه تفریحی محبوب در تفلیس برای افراد محلی است که صبح ها به اینجا می آیند و آخر هفته را با کل خانواده به سر می برند . تفلیس که از قلعه ناریخالا دیده می شود ، با پل صلح و سالن کنسرت ریک پارک در سمت راست قرار دارد .

این پارک هم چنین مکان مناسبی برای ارزیابی چگونگی استفاده از تفلیس ، زمانی که به خاطر مرکز زیبای تاریخی خود شناخته می شود ، تبدیل به شهری بسیار مدرن شده است . پل مشهور صلح یک پل عابر پیاده شیشه ای و فولادی است که یکی از نماد های مدرن این شهر است و در شب ها از نمایشگر LED خوبی برخوردار است .

این پل را یک معمار اهل کشور ایتالیا که ساختمان ریاست جمهوری و وزارت کشور گرجستان را طراحی کرده است طراحی شده و توسط فرانسوی ها نور پردازی شده است که در شب جلوه خاصی به تفلیس و رودخانه کور  می دهد و در سال 2010 رسما افتتاح شد.


تور تفلیس

7-خرید ارزان و لذت بخش در تفلیس

یکی از کارهای لذت بخش در هر سفری خرید کردن و گشت در مراکز خرید میتونه باشه که در تفلیس هم با وجود مراکز خرید متعدد این شهر میتوانید این کار لذت بخش را انجام دهید ا. از بهترین مراکز خرید تفلیس میشه به تفلیس مال ، گالریا مال ، ایست پوینت ، مرانی مال ، تفلیس سنترال  و خیابان پکینی اشاره کرد که در تمامی این مجموعه ها میتوانید برند های روز دنیا و ترک پیدا کنید و برای صرف غذا هم لازم نیست از آنها خارج شوید در تمامی مراکز خرید فود کورت در طبقات بالای آن  میتوانید از غذاهای بین المللی مثل مک دونالد و کی اف سی و برگر کینگ و غداهای محلی کشور گرجستان استفاده کنید.

در تمامی تور های تفلیس که از آرانا پرواز خریداری می کنید یک سیم کارت رایگان و ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت به فرودگاه را دارا میباشید و همچنیین می توانبد با راهنمایی گرفتن از لیدرهای مجرب ما سفری کامل را برای خود را رقم بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید